وکیل اداره کار و بیمه در مازندران

وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری

وکیل اداره کار و بیمه در مازندران

وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری

وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری محمودآباد نور نوشهر
مشاوره با شرکتها و موسسات خصوصی

09901055007
بایگانی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

مقررات بازرسی کارگاهها در سازمان تامین اجتماعی

ماده ٤٧ قانون تامین اجتماعی 


کارفرمایان مکلفند صورت مزد و حقوق و مزایای بیمه شدگان همچنین دفاتر و مدارک لازم را درموقع مراجعه بازرس سازمان دراختیار او بگذارند . بازرسان سازمان می توانند از تمام یا قسمتی از دفاتر و مدارک مذکور رونوشت یا عکس تهیه و برای کسب اطلاعات لازم به هریک از رؤسا و کارمندان و کارگران کارگاه و مراجع ذی ربط مراجعه نمایند . بازرسان سازمان حق دارند کارگاههای مشمول قانون را مورد بازرسی قرار دهند و دارای همان اختیارات و مسئولیت های مذکور در مواد ٥٢ و ٥٣ قانون کار خواهند بود . نتیجه بازرسی حداکثر ظرف یک ماه از طرف سازمان به کارفرما اعلام خواهد شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران

✔️ به استناد ماده ۵۵ قانون کار ، #کار_نوبتی کاری است که در طول ماه گردش دارد.بنا بر این کارگرانی که به صورت ۲۴ ساعت کار و ۲۴ یا ۴۸ ساعت استراحت می کنند و ساعت شروع به کار آنان در طول ماه گردش ندارد،نوبت کار محسوب نمی شوند و به استناد ماده ۵۳ آن قانون نوع کار آنان ، #کار_مختلط محسوب می شود و به موجب ماده ۵۸ قانون کار برای هر ساعت کار در شب به این قبیل کارگران ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

ترک کار

ترک کار هم مانند پدیده های دیگر دارای مراتب و شرایطی ست که باید تحقق آن توسط کارفرما در اداره کار به اثبات برسد.از همین رو توجه به موارد زیر برای کارفرمایان بسیار مهم و حیاتی است.


 مطابق دستورالعمل شماره (17) روابط کار،ترک کار عبارت است از فسخ یکجانبه قرارداد کار از طرف کارگر بدون مجوز قانونی ، برای محقق شدن ترک کار کاگر می بایست قصد و نیت انجام چنین عمل حقوقی را داشته باشد. بنابر این در صورتیکه قصد و نیت فسخ قرارداد  وجود نداشته باشد عمل انجام شده (عدم حضوردر کارگاه) ترک کار محسوب نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

طرح مشوق های بیمه ای کارفرمایان

طرح مشوق های بیمه ای کارفرمایان بنا به مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درخصوص "بسته های رونق تولید واشتغال" و مصوبه شورای عالی اشتغال درخصوص "دستورالعمل اجرایی طرح مشوق های بیمه کارفرمایی" با هدف ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی به استفاده نیروی کار جدید با دستور اداری زیر اجرا می شود :

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

تکالیف کارفرما در قانون تامین اجتماعی

هر قرارداد کاری دو ضلع اصلی و مشخص دارد، کارفرما و کارگر. کارفرما به عنوان صاحب کار تعهداتی دارد که قانون دقیقاً آنرا تعیین کرده است. در مقابل کارگر، نیز در قبال قرارداد کاری که امضا کرده، انجام کارهایی را متعهد می شود و وظایفی را بر عهده می گیرد. ضامن انجام درست مفاد قرارداد کار، رعایت دقیق مقررات و ایفای وظایف به نحو بهینه از جانب دو طرف می باشد. در اینجا به بررسی تکالیف قانونی کارفرما می پردازیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

قانون کار بنفع کارگر است

 

قانون کار بنفع کارگر است ... 

شاید بارها این جمله را از زبان کارفرمایان شنیده ایم و برخی چنان این جمله را بر زبان می رانند که انگار کشف بزرگی کرده اند.درحالی که در مبانی حقوق کار این جمله بارها و بارها تکرار شده و در واقع قانونگذار ابایی از بیان این حقیقت نداشته که "هدف از تقنین قانون کار حمایت از کارگر بدون امکانات و سرمایه در برابر کارفرمای صاحب قدرت و امکانات است."

با نگاهی به مفاد قانون کار درمی یابیم هر جا قرار است مزایایی در حق کارگر منظور شود تعاریف آنقدر موسع است که تا آنجاییکه ممکن است حجم وسیعتری از کارگران را در بر گیرد اما در زمانی که درباره حقوق کارفرمایان صحبت می شود تعریف مضیق و با مقررات و شرایط دیگر محدود شده تا به زعم خود جلوی سوء استفاده او گرفته شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۰
وکیل اداره کار و بیمه در مازندران