وکیل اداره کار و بیمه در مازندران

وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری

وکیل اداره کار و بیمه در مازندران

وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری

وکیل اداره کار و بیمه در مازندران
وکالت در اداره کار تامین اجتماعی و بیمه در استان مازندران بابل آمل بابلسر قائمشهر ساری محمودآباد نور نوشهر
مشاوره با شرکتها و موسسات خصوصی

09901055007
بایگانی
جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۰ ب.ظ

مشاغل سخت و زیان آور

کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده ودر اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد.

مشاغل سخت و زیان آور به دو گروه تقسیم می شوند: 


الف- مشاغلی که صفت سخت و زیان آور با ماهیت شغلی وابستگی دارد اما می توان با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان آوری آنها را حذف نمود. 


 ب مشاغلی که ماهیتا سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما، صفت سخت و زیان آوری آنها کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آوری آنها حفظ می گردد. 


#کارفرمایان کارگاه های دایر که از تاریخ تصویب آیین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان آور تمام یا برخی از مشاغل آنها در #کمیته_های_بدوی_و_تجدیدنظر استانی یا شورایعالی حفاظت فنی، سخت و زیان آور شناخته شده یا می شود مکلفند ظرف #دو_سال از تاریخ ابلاغ تصمیم قطعی کمیته یا شورا حسب مورد نسبت به ایمن سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استاندارد های مشخص شده در قانون کار و آیین نامه های مربوط (مصوب شورایعالی حفاظت فنی) و سایر قوانین موضوعه در این زمینه اقدام و صفت سخت و زیان آوری مشاغل موضوع بند "الف" را حذف و نتیجه را کتباً به کمیته بدوی برای بررسی و تأئید گزارش نمایند. 

توجه به این مسئله با عنایت به اینکه کارفرمایان مکلفند برای هر کارگر چهار درصد مضاف بر حق بیمه بپردازند و ضرب این مبلغ در سالهای خدمت و تعداد کارگران رقم قابل توجهی را بر دوش کارفرمایان تحمیل می کند،بسیار حائز اهمیت می باشد.


ضمن اینکه کارفرمایان مکلفند شاغلین در کارهای سخت و زیان آور را حداقل سالی یک بار به منظور آگاهی از روند سلامتی و تشخیص بهنگام بیماری و پیشگیری از فرسایش جسمی و روحی آنان توسط مراکز بهداشتی و درمانی مورد معاینه قرار داده و نتیجه را در پرونده های مربوط ضبط و یک نسخه از آن را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه نمایند. به خاطر داشته باشید اهمال در انجام وظایف کارفرمایی می تواند گاهی هزینه های سرسام آوری به کسب و کارتان وارد نماید.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی